Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 202 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 9 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İçsel ve çevresel faktörlerle beraber, estetik, görsel, kültürel, yapısal ve fonksiyonel detayların da gelişimini ve düzenlenmesini göz önünde bulundurarak, basit yapısal nesnelerin tasarımını inceler. Özellikle küçük ölçekli mekânsal ve çevresel düzenlemelerin tasarımına odaklanılır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kıstasları, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. Bu dersin 2. dönemi, ileri düzeyde seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1 * IAED 202’e giriş, proje tanıtımı ve dönem akışı. * Tartışma: Konseptin Geliştirilmesi ve dönem çalışmaları üzerine araştırma * Seminer: Malzeme, bütçe hazırlama 1.2 * Bireysel Kritikler * 1/50 ölçekte projeye başlangıç | 1.2 * Ödev: Projenin ilerleyen aşamaları için Gantt Çizelgesi, Bütçe hazırlama ve Kavramsal Tasarım Dili Tablosu (Dönem planlaması) |
2 | 2.1. * 1/50 Ölçek Proje * Bireysel Kritikler 2.2. * 1/50 Ölçek Proje * Bireysel Kritikler | 2.1 * Ödev: Proje Raporu, Kavramsal dil, Malzeme tablosu ve bütçe hazırlama 2.2 * Proje revizyonu |
3 | 3.1. * 1/50 Ölçek Proje * Bireysel Kritikler 3.2. * 1/50 Ölçek Proje * Bireysel Kritikler | 3.1 * Proje revizyonu 3.2 * 1. sunuma hazırlık |
4 | 4.1. * 1. Ara Sunum: Konsept, Fikir panosu, senaryo (projenizi tanımlayan 10 cümle + 5 anahtar sözcük) 4.2. * 1. Ara Sunum: Konsept, Fikir panosu, senaryo (projenizi tanımlayan 10 cümle + 5 anahtar sözcük) | 4.1. Gerekenler: * Proje raporu ve sözel sunum * Tasarım dili tabloları * Takvim (Gantt Tabloları) * Revize çizimleri * Maket (bütün teslimler yatay formatta olmalı) 4.2. Gerekenler: * Proje raporu ve sözel sunum * Tasarım dili tabloları * Takvim (Gantt Tabloları) * Revize çizimleri * Maket (bütün teslimler yatay formatta olmalı) |
5 | 5.1. * Bireysel Kritikler * Seminer: Malzeme Bağlantıları ve Detay 5.2. * Bireysel Kritikler * İç mekan detaylı tasarımı ve gerekli atmosfer | 5.1. * Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket. 5.2 * Ödev: içmekan ve çevresinin planları, paftalar ve detaylar (İç mekan detaylı tasarımı ve gerekli atmosfer). |
6 | 6.1. * Bireysel Kritikler * İç mekan detaylı tasarımı ve gerekli atmosfer 6.2. * Bireysel Kritikler * Mekansal gelişim: tüm çevre ve bina ilişkisi | 6.1. * Ödev: İç mekan tekstilleri konusunda araştırma. 6.2. * Ödev: içmekan ve çevresinin planları, paftalar ve detaylar (peyzaj, oturma elemanları, açık hava sergileri, bitkiler). |
7 | 7.1. * 2. Ara Sunum: Planlar, Detaylar, 3 boyutlu tasarımı ve Fikir panosu 7.2. * 2. Ara Sunum: Planlar, Detaylar, 3 boyutlu tasarımı ve Fikir panosu | 7.1. Gerekenler: * Planlar, kesitler ve detaylar * Peyzaj yapıları * Bitki seçimleri * Maket 7.2. Gerekenler: * Planlar, kesitler ve detaylar * Peyzaj yapıları * Bitki seçimleri * Maket |
8 | 8.1. * Bireysel Kritikler 8.2. Ramazan Bayramı tatili (ders yok) | 8.1. * Seramik döşenmesi ve ıslak hacimlerle ilgili çalışma |
9 | 9.1. * Seminer: İç Mekan Aydınlatma Senaryoları 9.2. * Aydınlatma Senaryoları * Bireysel Kritikler | 9.1. * Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket 9.2. * Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket |
10 | 10.1. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı (ders yok). 10.2. Bireysel Kritikler | 10.2. Proje revizyonu |
11 | 11.1. * Bireysel Kritikler * Seminer: İç Mekan Tekstilleri 11.2. * Bireysel Kritikler (material, doku ve renk seçimleri ile planlar, kesitler, görünüşler) | 11.1. * Ödev: İç mekan tekstilleri konusunda araştırma 11.2. Proje revizyonu |
12 | 12.1. * 3. Ara Sunum: Renk seçimleri ve tekstiller Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, detaylar, maket 12.2. * 3. Ara Sunum: Renk seçimleri ve tekstiller Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, detaylar, maket | 12.1. Gerekenler: * Planlar * Kesitler * Görünüşler * Detay * Panolar * Maket 12.2. Gerekenler: * Planlar * Kesitler * Görünüşler * Detay * Panolar * Maket |
13 | 13.1. * Final sunumu gereksinimlerinin açıklanması * İM İç Mekan Yarışması 13.2. * Bireysel Kritikler | 13.1. Proje revizyonu 13.2. Proje revizyonu |
14 | 14.1. Bireysel Kritikler 14.2.* Bireysel Kritikler | 14.1. Proje revizyonu 14.2. Proje Revizyonu |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Final sunum çizimleri |
16 | Final sunumu (tarih duyurulacaktır) | Final sunum çizimleri |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, Intra-Interiors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 50 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 1 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 | |
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest